Поділитися у мережі

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Приховані проблеми спальних районів Рівного та їхній вплив на політичну ситуацію в місті

Опитування проведене Дослідницьким центром «Імідж-Контроль» з 12 по 14 вересня 2020 року в Рівному. Дані зібрані за допомогою технології Express-poll.

Вуличне опитування проводилося методом «face-to-face» за випадковою вибіркою, яка включає 2482 мешканця міста Рівне віком від 18 років і старше. Вибірка репрезентативна за віком, статтю та поділом міста на райони. Статистична похибка не перевищує 2%.

Для презентації результатів дослідження здійснений розподіл районів Рівного на 6 округів, а саме:

  • Округ №1. Мікрорайон Ювілейний.
  • Округ №2. Мікрорайон Північний, включаючи Льонокомбінат та Золотіїв.
  • Округ №3. Мікрорайони Боярка, Тинне, Дворець, район Пивзаводу, частина Ювілейного та центру Рівного.
  • Округ №4. Практично вся центральна частина міста Рівне.
  • Округ №5. Район Чайка та район старого Автовокзалу до Зоопарку.
  • Округ №6. Район Радіозаводу, Мототреку, Басів Кут та смт Квасилів.

Проблемний простір. Сфера номер один, яка потребує сьогодні посиленої уваги з боку міської влади – це медицина: саме на пріоритетність покращення якості надання медичних послуг звертає увагу 56,4% рівнян. А особливо опитані старшого віку (64,7%) та мешканці округу №1 (62%).

«Які сфери повинні бути пріоритетними в роботі наступного керівництва міста?»
(% серед усіх опитаних)

54,4% пріоритетним напрямком роботи місцевої влади називають створення робочих місць. Найбільше уваги на це звертають молодь (60,2%), опитані середнього віку (60,3%) та мешканці округу №1 (64,5%).

Для майже 2/5 опитаних важливим є боротьба з корупцією в міській раді та комунальних підприємствах. Більше за інших в цьому впевнені мешканці округу №1 (45,5%).

Біля 1/3 опитаних переконані, що найбільшої уваги з боку міської влади потребують:

  • 31,6% – соціальний захист малозабезпечених (серед опитаних старшого віку дана проблема хвилює – 39,2%, а серед мешканців округу №2 – 38,5%),
  • 30,9% – боротьба з наркоманією та алкоголізмом (серед мешканців округу №1 – 36%),
  • 29,7% – екологічні проблеми Басового Кута та р.Устя (серед мешканців округу №3 – 34,2% та серед мешканців округу №6 – 34,4%),
  • 29,2% – безпека в місті та покращення системи освітлення вулиць (серед мешканців округу №1 – 33% та серед мешканців округу №4 – 33,6%).

28% опитаних звертають увагу на необхідність приведення в порядок тротуарів і пішохідних доріжок.

Біля ¼ рівнян вважають, що влада має більше уваги приділяти покращенню стану міських доріг, розвитку громадського транспорту та приведенню в порядок вуличної каналізації, а ще 1/5 опитаних переконані, що слід звернути увагу на покращення стану міських парків та скверів.

Решта сфер мають меншу актуальність для містян, але також потребують уваги з боку місцевої влади. Зазначимо лише, що особливого значення для мешканців округу №1 також набуває питання кількості та доступності дитячих садків (30,5% проти 18,8% за масивом у цілому).

«Які сфери повинні бути пріоритетними в роботі наступного керівництва міста
(% серед мешканців округів)

Округ №1Округ №2Округ №3Округ №4Округ №5Округ №6
Створення робочих місць64,552,756,052,951,847,6
Покращення надання медичних послуг62,053,757,552,156,255,4
Налагодження безпеки в місті та покращення системи освітлення вулиць33,026,531,233,627,623,3
Приведення в порядок тротуарів і пішохідних доріжок32,426,725,627,528,127,4
Приведення в порядок стану вуличної каналізації34,618,721,822,522,519,3
Екологічні проблеми Басів Кута, р.Устя32,621,934,229,124,434,4
Боротьба з корупцією в міській раді та комунальних підприємствах45,536,438,038,134,034,2
Покращення якості послуг громадського транспорту (оновленість, безпека, графік тощо)31,026,224,524,629,623,6
Боротьба з наркоманією та алкоголізмом36,029,130,630,431,826,9
Покращення стану міських парків, скверів28,714,418,421,420,318,4
Покращення стану доріг міста38,023,325,623,027,621,0
Кількість і доступність дитячих садків30,515,013,719,618,115,3
Налаштування регулярного вивозу сміття (проблеми міського звалища)20,112,316,014,319,315,1
Благоустрій парків та скверів20,113,413,515,920,015,6
Підтримка туристичної та іміджевої привабливості міста15,47,812,112,413,913,4
Соціальний захист малозабезпечених34,838,525,827,533,030,4
Розвиток культурної освіти дітей та молоді21,918,413,718,821,518,6
Вирішення проблем середньої освіти (ремонт та забезпечення шкіл, будівництво нових учбових закладів)21,521,115,317,221,316,5
Інше1,10,80,22,42,01,7
Важко відповісти1,61,30,71,61,20,7

Місцеві вибори. Якби вибори до Рівненської міськради проходили вже найближчої неділі, то найбільшу підтримку виборців отримали б партія чинного Президента «Слуга народу» (22,4% тих, хто піде на вибори) та нова місцева партія «Рівне разом» (22,1%).

Ще практично кожен десятий проголосував би за партію «За майбутнє» (10,3%).

Рейтинг політичних партій
(% серед тих, хто піде на вибори)

На межі подолання 5%-го бар’єру знаходяться партії «Європейська солідарність» та «Свобода», за які віддали б свої голоси 6,9% та 6% відповідно. Втім варто не забувати про наявність статистичної похибки опитування на рівні 2%, а отже і існуючий ризик цих партій не потрапити до міськради Рівного.

Решта партій мають ще нижчий рівень підтримки і набирають менше 5% голосів. Серед них і партії ВО «Батьківщина» та «Голос» – на даний момент вони не мають шансів потрапити до Рівненської міської ради. А отже вперше за 15 років партія Ю.Тимошенко в Рівному може не отримати жодного депутата.

17,9% серед тих, хто збирається йти на вибори, ще не знають, за яку партію вони б проголосували, а тому потребують посиленої уваги з боку усіх політичних партій. Дещо більше таких серед опитаних середнього віку.

Крім того, електорати партій часто перетинаються і прихильники кожної з основних політичних сил за певних обставин не виключають можливості проголосувати за інші партії. Так:

  • місцева партія «Рівне разом» може отримати 31,6% голосів виборців партії «За майбутнє», 17,3% – «Слуги народу», 10,3% – «Свободи» та 10,1% – «Європейської солідарності» в разі їхньої відсутності в передвиборчому списку,
  • «Слуга народу» може отримати 17,3% – «За майбутнє», 17,3% – «Рівне разом» та 14,8% – «Голосу»,
  • партія «За майбутнє» – 13,3% – «Слуги народу», 13,3% – «Рівне разом» та 11,1% – «Батьківщини».

«Якби партія, яку ви обрали, не брала участі у виборах, то за яку іншу ви б проголосували?»
(% серед електорату основних партій, які не потрапляють або знаходяться на межі потрапляння до міськради)

Місце та функціїРік
1.Мерська кампанія у Києві. Повне керівництво, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів, робота з комісіями, кандидатами, агітаторами;1999
2.Мерська кампанія Києва./Кличко/ Соціологічний та аналітичний супровід, видання та росповсюдження партійної газети;2006
3.Вибори до Київської міської ради. /Удар/ керівництво, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з комісіями, кандидатами, агітаторами, робота з іміджем конкурентів2015
Місце та функціїРік
1.Ведення мажоритарних кампанії по округам Києва і Житомира.1998
2.Національна кампанія партії «Наша Україна». Соціологія, аналітика.2002
3.Кампанія партії «Демократичний союз» по Харківській області2002
4.Мажоритарна кампанія у місті Могилів-Подільськ. Повне керівництво кампанією, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2002
5.Парламентська кампанія НСНУ. Випуск партійної газети, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, робота з іміджем конкурентів, ведення агітаційної кампанії у Дніпропетровській області;2006
6.Парламентська кампанія БЮТ. Розгортання та підготовка партійних мереж до агітаційної роботи.2007
7.Мажоритарні кампанії у Львівській, Івано-Франківській, Луганській, Кіровоградській областях. Повне керівництво кампаніями, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2012
8.Мажоритарні кампанії У Київській, Дніпропетровській та Донецькій областях. Повне керівництво кампаніями, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2019
Місце та функціїРік
1.Кампанія Леоніда Кучми. Креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, робота з іміджем конкурентів;1999
2.Кампанія Віктора Януковича. Соціологічне забезпечення, контроль польової агітації, аналітика.2004
3.Президентська кампанія Юлії Тимошенко. Розгортання та підготовка партійних організацій до роботи у форматі виборчих штабів.2010
4.Президентська кампанія Петра Порошенко у місті Слов’янску Донецької області. Супровід кампанії, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота із ЗМІ;2019