Поділитися у мережі

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Певні підсумки місцевих виборів 2020 року

Якщо відволіктися від приголомшливого успіху місцевих партій, які в більшості були групами підтримки діючих мерів обласних центрів або кандидатів у мери, й розглянути ці вибори як певний індикатор змін електоральних позицій загальнонаціональних політичних сил, то можна виявити цілий ряд доволі цікавих тенденцій.

По-перше, якби вибори до Верховної Ради відбулися зараз, то, як і на парламентських виборах 2019 року, прохідний бар’єр подолали би 5 політичних партій. Тільки цього разу замість «Голосу» ми б спостерігали відносно нову політичну силу «За майбутнє». Крім того, з’явилась ще одна політична сила, яка здатна претендувати на подолання 5% бар’єру – «Наш край». Електоральна географія країни в таком разі виглядала б наступним чином, виходячи з отриманих результатів на місцевих виборах.

На мапі зображені лідери підтримки серед вказаних шести партій в областях.

По-друге, якщо порівнювати між собою результати політичних партій, кожна з яких уособлює різні сторони фундаментального протистояння української політики – Європейської Солідарності, Слуг Народу і Опозиційної платформи «За життя», то електоральна мапа України буде виглядати дещо інакше:

По-третє, в центрі країни, як це видно, домінують «Слуги Народу». Із заходу та Києва СН втрачає результат на користь Європейської солідарністі, яка повністю мобілізувала власну електоральну нішу. Зі Сходу та Півдня планомірна робота ОПЗЖ дозволяє відібрати їм електорат «слуг». Водночас стає очевидно, що ключовими містами для ЄС стають Львів та Київ, а ОПЗЖ має базові точки росту в Одесі й Харкові, в той час, як СН умовно домінує у Дніпрі та Сумах, Житомирі…

У той час, як «флангові сили» кристалізують та мобілізують свої електоральні ніші, електорат Слуги народу стрімко розпадається. Саме вони отримали найбільшу поразку від місцевих партій. Таким чином, місцеві проєкти забрали повноцінну перемогу «Слуг народу» в чотирьох областях, у «Європейської солідарності» — в двох, у «Опозиційної платформи «За життя», «За майбутнє», «Батьківщини» і «Нашого Краю» — по одній.

Костянтин Малеєв,
Голова агенції політичного консалтингу
«Перспектива»

Місце та функціїРік
1.Мерська кампанія у Києві. Повне керівництво, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів, робота з комісіями, кандидатами, агітаторами;1999
2.Мерська кампанія Києва./Кличко/ Соціологічний та аналітичний супровід, видання та росповсюдження партійної газети;2006
3.Вибори до Київської міської ради. /Удар/ керівництво, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з комісіями, кандидатами, агітаторами, робота з іміджем конкурентів2015
Місце та функціїРік
1.Ведення мажоритарних кампанії по округам Києва і Житомира.1998
2.Національна кампанія партії «Наша Україна». Соціологія, аналітика.2002
3.Кампанія партії «Демократичний союз» по Харківській області2002
4.Мажоритарна кампанія у місті Могилів-Подільськ. Повне керівництво кампанією, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2002
5.Парламентська кампанія НСНУ. Випуск партійної газети, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, робота з іміджем конкурентів, ведення агітаційної кампанії у Дніпропетровській області;2006
6.Парламентська кампанія БЮТ. Розгортання та підготовка партійних мереж до агітаційної роботи.2007
7.Мажоритарні кампанії у Львівській, Івано-Франківській, Луганській, Кіровоградській областях. Повне керівництво кампаніями, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2012
8.Мажоритарні кампанії У Київській, Дніпропетровській та Донецькій областях. Повне керівництво кампаніями, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, розгортання агітаційних мереж, робота з образом кандидата, робота з іміджем конкурентів;2019
Місце та функціїРік
1.Кампанія Леоніда Кучми. Креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота зі ЗМІ та зовнішньою рекламою, робота з іміджем конкурентів;1999
2.Кампанія Віктора Януковича. Соціологічне забезпечення, контроль польової агітації, аналітика.2004
3.Президентська кампанія Юлії Тимошенко. Розгортання та підготовка партійних організацій до роботи у форматі виборчих штабів.2010
4.Президентська кампанія Петра Порошенко у місті Слов’янску Донецької області. Супровід кампанії, креатив, ідеологія, соціологія, аналітика, робота із ЗМІ;2019